ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH.
NURFAYYADHAHTUL SYAFAWANI BINTI KAMSANI. NINETEEN. KL.
MAY ALLAH BLESS YOU ALL. AMIN.

HEROES : ALLAH SWT, NABI MUHAMMAD SAW, FAMILY AND FRIENDS


Hamba Allah sekalian, shukran (:

Friday, July 12, 2013

Future engineer to be :)


Assalamualaikum wbt.

Minggu ini minggu keputusan UPU bagi lepasan STPM/Setaraf. Pada permulaannya, mmg berdebar utk mengetahui keputusannya. Alhamdulillah, UiTM Shah Alam di mana masa hadapan saya bermula.

Even saya tidak mendapat peluang di USM, tapi saya bersyukur kpd Ilahi kerna bidang yg bakal saya ceburi ini merupakan salah satu bidang yg saya minati. Guess what ? Chemical Engineering (Oil & Gas). Haha, really out from what I dreamed of, Medicine.

My parents surprised from what I got for my UPU. They put high hopes if I can get a place in Medicine. Well, me too. But maybe ini takdir Allah untuk saya. Mungkin saya ditakdirkan utk menjadi seorang jurutera. Bukan seorang doktor. Haha, tapi saya tetap bersyukur. Pabila saya mendapat tahu saya bakal menceburi bidang ini, saya teramat gembira. Alhamdulillah, saya seperti mendapat berita gembira. Walaupun saya berharap utk Perubatan, tapi bidang ini benar-benar ada di dalam diri & jiwa saya. 

Well, my parents asked me to change my course but I didn't. I want to stay in this course. Yes, its a challenge for me. Moga Allah sentiasa di sisi & membimbing saya selama saya berada di alam universiti. Kerna ramai senior mengatakan bahawa alam universiti amat berbeza drpd alam di matrikulasi. InsyaAllah, selagi saya sentiasa mengingat Allah saya takkan hilang arah. Ramai juga menyatakan bahawa bidang yg bakal saya ceburi ini merupakan bidang yg sukar. Ya, saya percaya. Tapi saya haruslah berusaha. Ini merupakan satu cabaran bg saya. Dan saya terima cabaran itu. InsyaAllah, semoga Allah membantu saya.

As for my roommates & friends, congratulations ! May Allah always with you guys. And have a better future.