ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH.
NURFAYYADHAHTUL SYAFAWANI BINTI KAMSANI. NINETEEN. KL.
MAY ALLAH BLESS YOU ALL. AMIN.

HEROES : ALLAH SWT, NABI MUHAMMAD SAW, FAMILY AND FRIENDS


Hamba Allah sekalian, shukran (:

Saturday, July 13, 2013

The regrets :')

 I’m about to lose the battle and cross the line
I’m about to make another mistake
And even though I try to stay away
Everything around me keeps dragging me in


Assalamualaikum wbt.

Setiap insan mempunyai masa silamnya tersendiri. As for mine, sesungguhnya hanya Allah yg mengetahui setiap sesuatu.

Baru-baru ini, saya diduga lagi. Bukan saya menyalahkan Allah SWT atas apa yg terjadi, apa yg diduga. Tidak. Tapi saya ingin menyatakan betapa menyesalnya saya rasa. Begini, apabila saya mengingat kembali si dia yg tidak mungkin menjadi milik saya. Mengingat kembali kenangan kami bersama, terasa kesakitan & keperitan di hati. Ya, saya masih mencuba utk melupakannya. Tidak semudah yg disangka. Tetapi segala itu membuatkan saya merasa bersalah kpd Yang Maha Esa. Kerna saya rasa seperti menduakan cinta Allah SWT. Malam itu saya dibelenggu dgn rasa bersalah kpd-Nya. Kenapa saya masih lagi mengejar yg tidak pasti sedangkan Allah memberikan saya cinta yg hakiki ? Allahu akhbar. Betapa menyesalnya rasa di hati. Saya menangis, berdoa kpd Ilahi memohon keampunan kpd-Nya. Kerna menduakan cinta-Nya. Kerna mengkhianati-Nya. Sesungguhnya, saya tidak pernah merasa serba salah seperti itu. 


Forgive me
My heart is so full of regret
Forgive me
Now is the right time for me to repent, repent, repent


Benar apabila dikau hampir dgn Allah SWT. Pasti dikau akan merasakan apa saya rasa. Rasa tenang bila di sisi-Nya. Rasa bersalah bila menduakan cinta-Nya. Indah sungguh. Allahu rabbi. Namun sesungguhnya saya masih lagi insan yg lemah. Yg tidak pernah lari drpd membuat kesalahan. Saya masih lagi dalam usaha mengejar Jannah & keredhaan Ilahi. Masih dalam usaha utk perbaiki diri & juga ibadah saya.

Moga coretan kisah saya ini menjadi pengajaran bagi anda semua. Moga ia juga dpt membuka setiap hati insan di luar sana utk mendekatkan diri kpd Yang Maha Esa.