ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH.
NURFAYYADHAHTUL SYAFAWANI BINTI KAMSANI. NINETEEN. KL.
MAY ALLAH BLESS YOU ALL. AMIN.

HEROES : ALLAH SWT, NABI MUHAMMAD SAW, FAMILY AND FRIENDS


Hamba Allah sekalian, shukran (:

Tuesday, July 09, 2013

Salam Ramadhan Al-Mubarak Ya Akhi Ya Ukhti :)


Assalamualaikum wbt. Ahlan wa sahlan.

Alhamdulillah, pada hari pertama puasa ini saya berkesempatan utk update blog saya ini. Dan semestinya saya ingin mengucapkan syukur ke atas Ilahi kerna masih diberi peluang utk menyambut bulan penuh kemuliaan ini. Terima kasih Ya Rabbi.

Pintu neraka ditutup. Syaitan, jin & iblis diikat. Pintu syurga & taubat dibuka. Bersama lah kita memenuhi bulan yg penuh keberkatan ini dgn amalan-amalan yg mendekatkan kita kepada-Nya. Amalan-amalan yg dpt  menambahkan catatan kebaikan kita oleh malaikat. Kurangkan melakukan maksiat & kemungkaran. Sesungguhnya Allah Maha Pemurah, Maha Pengampun. Semoga kita semua dpt meraih keredhaan-Nya & Jannah-Nya. InsyaAllah.

Wahai sahabat,

Fikirlah sebaiknya. Mengapa engkau masih berada di atas muka bumi ini ? Dan melalui sekali lagi bulan Rmadhan ini. Kerna Allah SWT memberikan kan dikau peluang utk bertaubat kepada-Nya. Kerna Allah sayang padamu wahai sahabat. Ya, bulan puasa adalah utk menahankan diri kita drpd nafsu makan & juga minum. Malah, bulan puasa adalah utk menahan diri kita drpd melakukan maksiat & kemungkaran. Ia juga mengajar kita erti kesabaran & menguji kita sejauh mana kita berusaha utk mendapatkan keredhaan Ilahi. Sedarlah. Allah tidak pernah mengabaikan & melupakan kita. Tapi kita yg sebaliknya.

Semoga ruangan ini dapat membuka hati & minda anda.

Sehubungan itu, Salam Ramdhan to my family especially. My friends & to all Muslims. May Allah bless you always. Shukran.