ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH.
NURFAYYADHAHTUL SYAFAWANI BINTI KAMSANI. NINETEEN. KL.
MAY ALLAH BLESS YOU ALL. AMIN.

HEROES : ALLAH SWT, NABI MUHAMMAD SAW, FAMILY AND FRIENDS


Hamba Allah sekalian, shukran (:

Monday, August 12, 2013

Muhasabah diri.



Saya sentiasa tersungkur dalam kehidupan seharian saya. Saya sering tenggelam dalam kemewahan & keseronokan dunia. Sehingga saya lalai dgn kewajipan saya sbg khalifahNya di bumi ini. Sehingga saya lupa pada Yang Maha Esa. Tapi setiap kali saya jatuh, pasti Allah menunjukkan jalanNya. Pasti Allah menarik saya kembali ke jalanNya. Seperti Dia ingin saya sentiasa berada dekat dgnNya. Seperti Dia ingin saya selalu ingat kepadaNya. 

Ya Allah, Kau begitu pemurah terhadap diriku. Walaupun saya terkadang lupa & lalai dgn kewajipanMu, namun Kau masih setia berada di samping saya. Masih menyayangi saya & bimbing saya ke jalan yg benar. Ya Allah, saya tidak akan pernah berputus asa. Utk meraih keampunan Mu. Utk mendapatkan keredhaanMu. Utk menggapai Jannah Mu. Kerna Engkau tidak pernah berputus asa pada diriku.

Benar ya Allah, saya lemah tanpa Mu di sisi. Saya hilang arah tujuan tanpa Mu. Sayap saya yg pernah patah dek karena ujian berat yg Engkau berikan padaku akhirnya pulih kembali. Pulih menghala ke jalan Mu ya Allah. Saya percaya Ya Allah. Engkau tidak akan menduga hamba Mu

Saya hany
a insan biasa. Yg pernah melakukan dosa pd masa lalu. Yg pernah menyesal atas perbuatannya. Namun, tiada ada manusia yg sempurna. Tidak akan pernah sesekali seseorang itu lari drpd melakukan kesalahan & kesilapan pada satu hari. Manusia. Mereka sering lupa. Mereka sering melakukan dosa. Sebegitulah juga saya.

Saya bukan ingin menunjukkan kelemahan diri tapi menunjukkan kebesaran Ilahi. Menunjukkan betapa bersyukurnya saya kpdNya. Yg tidak pernah putus dgn saya. Yg tidak pernah mengalah dgn saya. Selagi kita seperti itu kpdNya, begitulah juga Dia kpd kita.

Semoga menjadi tauladan utk ukhti & akhi. Assalamualaikum wbt.