ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH.
NURFAYYADHAHTUL SYAFAWANI BINTI KAMSANI. NINETEEN. KL.
MAY ALLAH BLESS YOU ALL. AMIN.

HEROES : ALLAH SWT, NABI MUHAMMAD SAW, FAMILY AND FRIENDS


Hamba Allah sekalian, shukran (:

Thursday, December 19, 2013

Sobahul khoir :)

Assalamualaikum warahmatullah.

Subhanallah. Dah lama saya tak update blog saya ini. Dan alhamdulillah saya berkesempatan utk update pada hari ini. Maaf atas kehilangan saya selama beberapa bulan ini. Maklumlah, sudah bergelar pelajar ijazah. Semakin sibuk dgn pembelajaran & assignment yang berlambak. Hahaha. Alhamdulillah, Allah telah permudahkan segalanya. Dan sekarang saya sudah pun menamatkan semester I saya. Tidak lama lagi saya akan menghadapi final exam. Akhi & ukhti doakan saya ya.



Kembali pada niat asal saya dimana saya ingin post kan tentang sahabat :)

Jarang kita jumpa sahabat yang ada dengan kita tatkala susah & senang. Benar. Namun terletak di tgn kita utk memilih sahabat yg sewajarnya. Bila kita sudah berniat utk berubah & kembali padaNya, Allah akan menganugerahkan kita sahabat yg membimbing kita ke jalanNya. Pemurahkan Allah ? Subhanallah. Allah Ya Rahman Ya Rahim.

Wahai sahabat ku sayang, kau senantiasa disisiku. Kau telah menjadi sebahagian hidupku. Kau lah ibu & ayahku, kakakku, adikku, guruku, penasihatku. Pengganti bagi mereka. Kala aku berduka engkau berkongsi menitiskan air mata. Kala aku diduga engkau memberi semangat kpd diriku. Kala aku bahagia, kau bersama tersenyum gembira.

Sahabat, kala aku jauh dari pandangan Allah, bawalah ku kembali. Tariklah aku sekuat hati mu utk aku kembali padaNya. Aku ingin kau menjadi sahabatku di syurga.