ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH.
NURFAYYADHAHTUL SYAFAWANI BINTI KAMSANI. NINETEEN. KL.
MAY ALLAH BLESS YOU ALL. AMIN.

HEROES : ALLAH SWT, NABI MUHAMMAD SAW, FAMILY AND FRIENDS


Hamba Allah sekalian, shukran (:

Thursday, December 19, 2013

A Story To Share I

Assalamualaikum warahmatullah.

Di sini saya ingin berkongsi pengalaman saya. Semoga ia mendatangkan manfaat kpd sahabat tersayang saya yg membaca.

Sahabat sahabat saya, org disekliling saya melabelkan saya sebagai ustazah. Sebagai org yg alim, yg warak. Subhanallah, sesungguhnya saya hanyalah insan biasa yg takkan lari drpd melakukan dosa. Saya baru lagi dalam dunia penghijrahan. Masig lagi khilaf. Ibaratkan seperti bunga yg baru mekar. Bukannya saya tidak suka, tapi saya masih tidak layak lagi utk digelar sebegitu.

Dosa-dosa saya yang dahulu bagaikan buih dilautan. Subhanallah. Sesungguhnya hanya Allah saja yg mengetahui tentang itu. Andai bisa dpt saya undurkan masa, saya ingin perbaiki & memperbetulkan semula segalanya. Kdg diri tertanya, "Mengapa dari dulu lagi aku tak bertaubat ?" "Mengapa baru sekarang ?" Allahu akhbar. Kita hanya mampu merancang tapi Allah yg menentukan. Dan hidayah itu dicari, bukan menunggu ia datang dgn sendiri. Bila kita berusaha, Allah tahu. Pasti Dia menunjukkan jalanNya.


Dan dalam penghijrahan saya ini, saya masih lagi jatuh dalam kancah pendosaan. Ya, manusia. Tidak akan lari drpd melakukan dosa. Tapi fitrah manusia ingin berubah. Pilihan kita sama ada ingin berubah ke arah kebaikan atau kejahatan. Pabila saya bermuhasabah diri, saya menyesal atas segala perbuatan itu. Memohon keampunan dariNya. MasyaAllah, walau saya lari drpd jalanNya, Allah akan tarik saya kembali kepadaNya. Betapa hinanya diri hina ? Betapa hati ini merendah diri kpdNya ? Allahu. Allahu. Alhamdulillah. Terima kasih Allah kerna bimbing saya, senantiasa berada di sisi saya walaupun saya lari drpd cahayaMu. Hati ini menangis merendah diri. Hati ini merintih menyesal atas perbuatan diri. 

Pasti saya akan terus mencuba. Mencuba memohon keampunanNya. Mencuba meraih keredhaanNya. Mencuba mengejar JannahNya.